We środę na facebookowej stronie sieci handlowej „Lidl” ukazała się grafika reklamowa opatrzona hasłem obrażającym katolików, szydzącym z imienia Pana Jezusa, a zarazem nawiązującym do reklamowanego produktu. Po fali krytyki, która pojawiła się ze strony internautów i klientów sieci handlowej, „Lidl” postanowił przeprosić za kontrowersyjne hasło.
Grafika zamieszczona przez sieć sklepów „Lidl” na jednym z portali społecznościowych zachęcała do zakupu cukru w obniżonej cenie. Promocja była zaplanowana tylko na jeden dzień, a specjaliści od marketingu sieci handlowej postanowili opatrzyć reklamę dodatkowym, kontrowersyjnym, ale także przyciągającym wzrok hasłem „Słodki Jeżu”. Kampania spotkała się ze zdecydowaną krytyką ze strony użytkowników internetu oraz klientów sklepów „Lidl”.
Wesprzyj nas już teraz!
„Jestem ogromnie oburzony Państwa ostatnią akcją reklamową dotyczącą cukru. Naśmiewanie się z Jezusa Chrystusa pod postacią gry słownej wywołuje zdecydowany protest” – napisała jedna z oburzonych internautek. „Jeżeli Państwo postanawiacie tak zachęcać klientów do zakupów w Waszej sieci handlowej, to ja od teraz w proteście postanawiam nie robić zakupów w sieci sklepów LIDL. I będę od tej pory wszem i wobec zniechęcał do zakupów u Was. Bez pozdrowienia, Marek” – dodał z dezaprobatą inny z klientów sieci.
Na skutek zdecydowanych protestów i powszechnej krytyki, przedstawiciele sieci handlowej „Lidl” postanowili wycofać się z niezwykle kontrowersyjnej, obrażającej uczucia katolików kampanii reklamowej. „Jak często podkreślamy, opinie naszych Klientów są dla nas bardzo ważne, dlatego, aby nie budzić wątpliwości co do naszych intencji, zdecydowaliśmy się usunąć post” – czytamy w stanowisku władz sieci „Lidl”.
Źródło: wirtualnemedia.pl
WMa