Niesławna kampania reklamowa zainicjowana przez empikowych speców od marketingu zaczyna być komentowana zagranicą. Portal „Life Site News” opublikował obszerną relację akcji bojkotu sieci Empik zorganizowaną przez Fundację Pro-Prawo do Życia i podchwyconą przez polskich konsumentów. Inne anglojęzyczne portale podchwytują informację o wydarzeniach w Polsce.
Znany amerykański portal „Life Site News” przygotował obszerny materiał na temat akcji protestacyjnej w sprawie gorszącej polityki promocyjnej sieci Empik. Redaktorzy skontaktowali się z przedstawicielami Empiku i uzyskali od rzeczniczki prasowej Moniki Marianowicz potwierdzenie faktu, że przedstawiciele sklepu interweniowali w sprawie usunięcia facebookowego profilu „Świątecznych zakupów nie robię w Empiku”.
Wesprzyj nas już teraz!
Redakcja portalu przybliżyła anglojęzycznym czytelnikom sylwetki świątecznych twarzy Empiku. „Nergal jest znany ze swoich satanistycznych tekstów i komentarzy (…). Jego ekstremalna muzyka i użycie satanistycznych symboli spowodowały protesty i odwołanie jego koncertów w Polsce. Jego zespół był zatrzymany i deportowany z Rosji, również w mieście Columbus w stanie Ohio zakazano jego występu” – czytamy w artykule. Przypomniano również wulgarny wywiad, jakiego Maria Czubaszek udzieliła gazecie „Wprost” oraz inne jej wypowiedzi.
– Jest jasne, że Empik liczył na protesty, które miały być użyte do promocji jego marki. Jednakże skala protestu przerosła oczekiwania marketingowców i firma wpadła w panikę. Wszystkim byłym klientom Empiku należy pogratulować skuteczności – powiedziała Kaja Godek z Fundacji Pro-Prawo do Życia w rozmowie z Life Site News.
FO