W czwartek na posiedzeniu sejmowej komisji edukacji posłowie przyjrzą się podręcznikowi do historii pt.: „Ku współczesności. Dzieje najnowsze 1918 – 2006”. Podręcznik przygotowany przez wydawnictwo Stentor otrzymał dopuszczenie MEN do nauczania w szkołach ponadgimnazjalnych, mimo wielu kontrowersji wokół książki.
Podręcznik przekazuje mocno uproszczoną wersję historii najnowszej. Obowiązującym punktem widzenia, jest optyka „Gazety Wyborczej”. Wątpliwości budzą m.in. fragmenty dotyczące opisu lustracji, którą autorzy nazywają wojną na teczki i samowolką Macierewicza, czy stwierdzenia, że w Moskwie w 1999 roku zamachów na Rosjan dokonywali czeczeńscy terroryści.
Wesprzyj nas już teraz!
Do najbardziej kuriozalnych zadań skierowanych do uczniów należy to w którym autorzy polecają, by uczniowie opisali “drogę “Gazety Wyborczej” od dziennika solidarnościowej opozycji do najbardziej poczytnej, atrakcyjnej dla szerokiej publiczności polskiej gazety”.
12 lutego 2012 roku o godzinie 16:00 odbędzie się posiedzenie komisji. Jak czytamy na stronie Sejmu tytuł posiedzenia brzmi: Informacja na temat „Procedur i okoliczności dopuszczenia przez MEN do użytku szkolnego podręcznika do historii pod tytułem „Ku współczesności. Dzieje najnowsze 1918 – 2006”, a także oceny jego zawartości merytorycznej.” Sprawę przedstawi minister edukacji narodowej, Krystyna Szumilas.
Więcej o podręczniku czytaj tutaj.
Źródło: wpolityce.pl
luk