Niemiecka Rada ds. Reklamy orzekła, że spot reklamowy tureckiego producenta alkoholu obraża uczucia religijne chrześcijan. Przedsiębiorstwo Yakamoz, wytwarzające tradycyjny likier anyżowy opublikowało w mediach społecznościowych parodię ostatniej wieczerzy.
W klipie promocyjnym aktor pozorujący na Chrystusa nie dokonuje przeistoczenia w noc przed ukrzyżowaniem, ale pije napój producenta. Rzymscy żołnierze, zamiast pojmać Jezusa, stukają się z nim i apostołami kieliszkami napełnionymi alkoholem i wspólnie śpiewają „Alleluja”. Następnie wszyscy bohaterowie przedstawionej sceny siadają wspólnie i upajają się anyżowym likierem.
Producent po interwencji niemieckiej instytucji zobowiązał się do zmiany wyemitowanej reklamy i wystosował oświadczenie, w którym przekonywał, że poniżenie chrześcijańskich wierzeń nie było jego celem. Jeśli obietnica wycofania spotu nie zostanie zrealizowana, do Rady ds. Reklamy wpłynie oficjalna publiczna skarga, informuje katolisch.de.
Źródło: katolisch.de
FA