Według informacji reporterów RMF FM wojewoda małopolski nie uchyli uchwały krakowskich radnych dotyczącej Strefy Czystego Transportu.
W związku z tym, że w kwestii organizacji ruchu są pewne wątpliwości, sprawa uchwały zostanie skierowana do sądu administracyjnego.
Będzie Strefa Czystego Transportu w Krakowie. Wojewoda małopolski nie uchyli uchwały radnych – dowiedzieli się reporterzy @RMF24pl . To pierwsza taka uchwała w kraju. W kwestii organizacji ruchu są pewne wątpliwości, sprawa uchwały zostanie skierowana do sądu administracyjnego.
Wesprzyj nas już teraz!
— Marek Balawajder (@MarekBalawajder) December 28, 2022
Zgodnie z uchwałą strefa obejmie obszar całego miasta. Zostanie wprowadzona w dwóch etapach.
Od 1 lipca 2024 roku do miasta nie będą mogły wjechać samochody osobowe o napędzie benzynowym niespełniające normy Euro 1 oraz diesle poniżej normy Euro 2, czyli pojazdy mające obecnie 26-30 lat. W przypadku samochodów rejestrowanych po 1 marca przyszłego roku, będą one musiały już spełniać normy odpowiednio Euro 3 i Euro 5.
Od 1 lipca 2026 roku zakazane będzie poruszanie się w Krakowie samochodami benzynowymi poniżej normy Euro 3 oraz tych z silnikiem diesla poniżej normy Euro 5.
Za niedostosowanie się do przepisów będą grozić kary finansowe.
Uchwalenie przez Radę Miasta Krakowa drakońskich zmian, przewidujących wykluczenie kilkuset tysięcy mieszkańców Krakowa i Małopolski z korzystania z miejskich dróg nie oznacza, że wejdą one w życie. Uchwała instalująca w Krakowie tzw. Strefę Czystego Transportu została w dniu 21 grudnia 2022 r. zaskarżona u Wojewody Małopolskiego Łukasza Kmity przez Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi.
Źródło: rmf24.pl/PCh24.pl
Czym naprawdę jest tzw. strefa czystego transportu i jakie zagrożenia może spowodować jej wprowadzenie czytaj poniżej:
Autem tu nie wjedziesz! Ekozamordyzm już wkrótce i w Twoim mieście
Nie tylko mieszkańcy. Krakowska Strefa Czystego Transportu uderzy w turystów i interesariuszy