Mattle, producent popularnej gry Scrabble wyda tytuł ze zmienionymi zasadami. W ocenie firmy, rywalizacja jest coraz mniej atrakcyjna dla młodszych pokoleń, dlatego postanowiono położyć większy nacisk na współpracę.
Gra Scrabble istnieje od ponad 75 lat i polega na układaniu słów z losowo dobranych liter. Najtrudniejsze i najdłuższe słowa punktowane są najwyżej. Zwycięża ten, kto zdobędzie największą liczbę punktów.
W nowej wersji o nazwie Scrabble Together, zamiast rywalizować, gracze współpracują by osiągnąć w wspólny cel. W zestawie dostępne są również karty pomocnicze, jeżeli ułożenie sformułowania będzie przekraczać możliwości graczy.
Wesprzyj nas już teraz!
„Chcemy mieć pewność, że gra nadal będzie inkluzywna dla wszystkich graczy” – powiedział CNN Ray Adler, przedstawiciel Mattle. „Scrabble Together jest idealną opcją dla każdego, kto kiedykolwiek pomyślał: «gry słowne nie są dla mnie» lub czuł się trochę onieśmielony klasyczną grą” – dodał.
Do zmiany zasad miało przyczynić się badanie przeprowadził badanie wśród brytyjskich graczy planszowych, z którego wynika, że rywalizacja staje się coraz mniej atrakcyjna dla „millenialsów” i „pokolenia Z”.
„Gra wpisuje się w trend wśród młodych ludzi, którzy chcą unikać gier opartych na rywalizacji, zamiast tego faworyzują pracę zespołową i współpracę na rzecz wspólnego celu” – powiedział Brett Smitheram mistrz świata w Scrabble w 2016 r.
Źródło: bussinessinsider.pl
PR
Pokolenie „płatków śniegu” nie radzi sobie z potężnym dostępem do wiedzy