Ordynariusz diecezji warszawsko-praskiej nie kryje swojego oburzenia akcją promocyjną sieci Empik, która w swojej kampanii bożonarodzeniowej wykorzystała wizerunek Adama Darskiego oraz Marii Czubaszek. Abp Henryk Hoser SAC podkreślił, że cała akcja nosi znamiona profanacji, a jej celem jest „desakralizacja świąt Bożego Narodzenia”.
Arcybiskup Henryk Hoser SAC do kontrowersji związanych ze świąteczną kampanią sieci Empik odniósł się w rozmowie z Radiem Warszawa: – Chodzi o desakralizację Świąt Bożego Narodzenia. Nie może to być tolerowane. To jest komercyjne wykorzystywanie wartości i tradycji chrześcijańskich oraz laicyzacja świąt, bardzo widoczna na Zachodzie. W Stanach Zjednoczonych przestano wysyłać kartki z pozdrowieniem „Merry Christmas”, tylko mówi się „Szczęśliwych świąt końca roku”. Jest to bardzo niedobre zjawisko ponieważ pozbawia święta Bożego Narodzenia jego istotnej treści, która ma odniesienie do naszego konkretnego życia – tłumaczy abp Hoser.
Wesprzyj nas już teraz!
– Komercyjne eksploatowanie świąt kościelnych, chrześcijańskich jest rzeczą prawdę mówiąc niegodną. Kiedy już zaraz po święcie Wszystkich Świętych, wszystkie galerie handlowe przekształcają się w celebrowanie na płaszczyźnie bardzo płytkiej i karczemnej świąt Bożego Narodzenia, to jest zmiana cywilizacyjna, na którą powinniśmy być wrażliwi i nie przyłączać się do tego typu nurtów, które nie tylko stanowią błąd myślenia, ale jest to jednak profanacja świąt – dodaje ordynariusz warszawsko-praski.
Źródło: niezalezna.pl
KRaj