24 maja 2023

Będzie zwrot akcji w sprawie Stref Czystego Transportu? Wojewoda mazowiecki mówi o dyskryminacji ekonomicznej

(źródło: pixabay.com)

Wojewoda mazowiecki, Tobiasz Bocheński dostrzegł to, o czym przeciwnicy bezmyślnego tworzenia tzw. Stref Czystego Transportu mówią od dawna. Jak wskazał, wprowadzanie zakazów dla starszych pojazdów jest formą dyskryminacji i wykluczenia. Czy taka ocena to tylko populizm czy może zwiastuje ona zmianę władz w patrzeniu na „ekologizm”? Wszak wojewoda jest przedstawicielem władz centralnych.

„Wprowadziłbym zakaz dla aut ze starymi dieslami na Mazowszu, gdyby nie dyskryminował ekonomicznie i nie wykluczał części obywateli” – powiedział środowemu „Super Expressowi” wojewoda mazowiecki Tobiasz Bocheński.

„Z tego co słyszę, prezydent Trzaskowski chciałby taki zakaz wprowadzić od przyszłego roku. Niech położy projekt na stół, będziemy mogli o nim dyskutować. Sama idea w tym przypadku nie jest kontrowersyjna, w odróżnieniu od +Tempa 30+, a ja bym powiedział, że realnie dziś nawet na niektórych ulicach +tempa 5 km/h+. Bo tak się realnie jeździ w korkach po Warszawie” – dodał Bocheński.

Wesprzyj nas już teraz!

Warszawa jest, po Krakowie, kolejnym miastem, które zabrało się za walkę nie tyle o czyste powietrze, ale z kierowcami. Warto jednak przypomnieć, że krakowska STC jest w tym zakresie rekordzistą – radni ustanowili ją na terenie całego miasta. Tak oto pierwsze zakazy (od lipca 2024), dla pojazdów zakupionych w tym roku (od marca) będą obejmowały m.in. pojazdy z silnikami diesla starsze niż 14 lat. Od lipca 2026 pojazdy zasilane ON wyprodukowane przed rokiem 2010 (lub nie spełniające normy EuroV) nie wjadą do miasta. Krakowską uchwałę zaskarżył do wojewódzkiego sądu administracyjnego wojewoda małopolski.

W związku z działaniami samorządów powstała społeczna inicjatywa, która zrzesza ekspertów i organizacje, które chcą na kwestie ekologii i transportu patrzeć w taki sposób, by podejmowanymi działaniami nie wprowadzać więcej szkód niż pożytku. Ruch zapowiedział już, że będzie też wspierał wykluczanych właścicieli pojazdów również i w sądowych bataliach z samorządami.

Chcesz wiedzieć więcej o ruchu społecznym NIE ODDAMY MIASTA – kliknij TUTAJ.

Źródło: PAP/Oprac. MA

pap logo

Polacy nie chcą delegalizacji samochodów spalinowych! Podpisz pilny APEL do polskich władz!

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 36 576 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram