Popularna marka modowa w osobliwy sposób celebrowała Dzień Matki, przypadający w Stanach Zjednoczonych 8 maja. Do kampanii mającej promować macierzyństwo zaproszono parę transseksualistów (kobieta, która identyfikuje się jako mężczyzna jest w widocznej ciąży). Deklaracja światopoglądowa właścicieli koncernu podzieliła konsumentów, z których część zainicjowało akcję #boycottcalvinklein.
Już od jakiegoś czasu producenci bielizny ze Stanów Zjednoczonych angażowali się w promocję kwestii poruszanych przez ruch „wokizmu” (ang. przebudzonych), takich jak np. trend body positive czy poparcie dla postulatów politycznych ruchu LGBT. W tym roku jednak, zapraszając do promocji macierzyństwa parę transseksualistów przekroczono pewną granicę.
„Dzisiaj, wspierając kobiety i matki na całym świecie, zwracamy uwagę na realia nowych rodzin… Erika Fernandes i Roberto Bete oczekują dziecka. Roberto ma lada dzień urodzić ich synka, Noah” – czytamy w opisie kampanii. Problem w tym, że Roberto urodziła się kobietą, a dzisiaj identyfikuje się jako mężczyzna. Z kolei Erika to biologiczny mężczyzna identyfikujący się jako kobieta.
Wesprzyj nas już teraz!
Przez lata stosowania terapii hormonalnej, Roberto posiada zarost i bardziej męską postawę. Aby jeszcze bardziej upodobnić się do mężczyzny, przeszła zabieg usunięcia piersi. Na zdjęciach widać pozostałości operacji w postaci blizn. Mając na uwadze wrażliwość czytelników, nie publikujemy tych wstrząsających obrazów.
Kampania podzieliła konsumentów na wyraźnych zwolenników polityki marki oraz przeciwników, dla których osadzenie w roli matki „transseksualnego mężczyzny” to za wiele. W mediach społecznościowych zainicjowano bojkot koncernu, pod hasztagiem #boycottkalvinclein.
Calvin Klein to jedna z najpopularniejszych marek modowych na świecie. Do współpracy w swoich kampaniach zapraszano największe gwiazdy świata modellingu i Hollywood. Obecnie znajduje się na 63. miejscu najbogatszych koncernów modowych, a jaj wartość ocenia się na 1,5 miliarda USD.
Źródło: wirtualnemedia.pl / Twitter.com / fashionunited.com
PR