29 kwietnia 2014

Coraz więcej nagości w reklamach. Rzecznik Praw Obywatelskich alarmuje

RPO Irena Lipowicz poinformowała, że trafia do niej coraz więcej skarg przeciwników nagości w reklamach obecnych w miejscach publicznych. Lipowicz domaga się interwencji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

 

O sprawie informuje „Puls Biznesu”. Zdaniem Ireny Lipowicz, kampanie reklamowe epatujące golizną naruszają zbiorowe interesy konsumentów — szczególnie dzieci, osób starszych i niepełnosprawnych — a tym samym uchybiają godności człowieka i uderzają w dobre obyczaje.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Lipowicz zwróciła się do prezesa UOKiK Adama Jassera o skontrolowanie kontrowersyjnych materiałów.

 

 – Każdy, kto czuje się dotknięty, może taki przypadek zgłosić do rady, która bada, czy zaskarżona reklama jest zgodna z kodeksem etyki, nie wprowadza w błąd i nie zawiera nieetycznego czy nieuczciwego przekazu – przypomina Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

 

 

Źródło: pb.pl

luk

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram