RPO Irena Lipowicz poinformowała, że trafia do niej coraz więcej skarg przeciwników nagości w reklamach obecnych w miejscach publicznych. Lipowicz domaga się interwencji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
O sprawie informuje „Puls Biznesu”. Zdaniem Ireny Lipowicz, kampanie reklamowe epatujące golizną naruszają zbiorowe interesy konsumentów — szczególnie dzieci, osób starszych i niepełnosprawnych — a tym samym uchybiają godności człowieka i uderzają w dobre obyczaje.
Wesprzyj nas już teraz!
Lipowicz zwróciła się do prezesa UOKiK Adama Jassera o skontrolowanie kontrowersyjnych materiałów.
– Każdy, kto czuje się dotknięty, może taki przypadek zgłosić do rady, która bada, czy zaskarżona reklama jest zgodna z kodeksem etyki, nie wprowadza w błąd i nie zawiera nieetycznego czy nieuczciwego przekazu – przypomina Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
Źródło: pb.pl
luk