Costa Coffee to ogromna brytyjska sieć kawiarni – prowadząca liczne lokale również w całej Polsce. Jak się okazuje, klienci koncernu kojarzyć go będą nie tylko z filiżanką kawy, ale również z propagowaniem aktów samookaleczania. Firma zdecydowała się bowiem wprowadzić do swoich materiałów reklamowych podobiznę kobiety z chirurgicznie amputowanym biustem w ramach tzw. operacji „zmiany płci”. Jak donosi serwis LifeSiteNews, posunięcie wzbudziło już w mediach społecznościowych niesmak wielu klientów – zapowiadających rozstanie się z przedsiębiorstwem.
Zdjęcia nowej reklamy Costy krążą w internecie od 31 lipca. Jak wyjaśnia LifeSiteNews, przedstawia ona „kreskówkową postać (…) z dwiema bliznami po masektomi”. Półnaga kobieta z niebieskimi włosami wydyma usta w geście pocałunku, a w uniesionej ręce trzyma kubek z kawą.
Dear @CostaCoffee,
Wesprzyj nas już teraz!
Could you kindly explain why you are glorifying irreversible surgery performed on healthy breasts of women for a mental health condition? pic.twitter.com/9NyFPYj9J3
— James Esses (@JamesEsses) July 31, 2023
„Droga Costo, czy możesz mi proszę łaskawie wytłumaczyć, dlaczego gloryfikujesz nieodwracalną operację kobiecego biustu podyktowaną zaburzeniami zdrowia psychicznego?”, zapytał na Twitterze James Esses, psycholog i publicysta, komentując umieszczenie tego dziwacznego przedstawienia na jednym z firmowych pojazdów.
Komentarz założyciela organizacji „Thoughtful Therapists”, pozbawionego tytułu z powodu oporu wobec ideologii LGBT, jest tylko jednym z licznych wyrazów rozczarowania klientów. „Komentarze w mediach społecznościowych wyrażają obrzydzenie z powodu promocji okaleczania z powodu zaburzeń psychicznych, jak i poczucie zniewagi wobec kobiet cierpiących na raka piersi zmuszonych do usunięcia biustu przez chorobę” – czytamy w LifeSiteNews.
„Sprzedawcy kawy i kapłani celebrujący okaleczanie dzieci. Każdy, kogo widzimy z krwisto-czerwonym kubkiem, zachęca dzieci do nieodwracalnego zniszczenia swojego zdrowego ciała. Czyste zło”, pisał z kolei o reklamie, zachęcając do bojkotu firmy, Laurence Fox – założyciel ugrupowania politycznego „Reclaim Party”.
Negatywny odzew dociera do przedsiębiorstwa z wielu stron – w krytykę promocji szkodliwej postawy włączyły się nawet feministki, zauważające zagrożenie dla kobiet, niesione przez ideologię „płynnej tożsamości płciowej”.
Źródła: lifesitenews.com / Twitter
FA