Adam „Nergal” Darski został twarzą nowego napoju energetycznego Demon, wprowadzanego na rynek przez Agros – Novę. Wizerunek muzyka znanego z antychrześcijańskich wyskoków znalazł się na opakowaniu i w reklamach napoju. W sieci pojawiły się już zachęty do bojkotu produktu związanego z „Holocausto”.
– Chcemy tą marką zaskakiwać i bawić się w komunikacji marketingowej – twierdzi Marek Sypek, prezes i dyrektor zarządzający firmy Agros-Nova. Według producenta nazwa „Demon” ma być kontrowersyjna, ale jednocześnie z „przymrużeniem oka”. Darski deklaruje, że część honorarium przekaże na konto DKMS Polska, fundacji prowadzącej działalność na rzecz osób chorych na białaczkę. Akcja marketingowa będzie połączona z popularyzacją idei dawstwa szpiku. Towarzyszyć jej będzie slogan „Obudź w sobie dobrego Demona”.
Wesprzyj nas już teraz!
Wkrótce wyemitowane mają zostać reklamy telewizyjne produktu z Darskim, według zapowiedzi producent planuje także kampanię bliboardową. Produkt kusić ma czteroma smakami i niską ceną. Jak zaznacza Spyrek, producent chce sprzedać do końca roku kilkadziesiąt milionów opakowań „Demona”.
Logiem produktu został pentagram, Darski pojawia się w materiałach reklamowych w heavy-metalowej stylizacji, sam zaś produkt ma trafiać do grupy młodych konsumentów. Dzięki twarzy „Nergala” Darskiego vel „Holocausto” znanego z wątpliwej działalności artystycznej, wulgarnego antychrystianizmu i publicznych bluźnierstw, producent chce zdobyć silną pozycję na konkurencyjnych rynku napojów energetycznych. Jak starannie podkreśla dyrektor Agros-Nova Marek Sypek, przygotowując produkt, markę i kampanie reklamową firma chce osiągać cele biznesowe (rzecz jasna „bawiąc” i „zaskakując”) i społeczne, promując koncepcję dawstwa szpiku. Co ma unieważniać nazwę otwarcie kpiącą z chrześcijańskiego światopoglądu i samo zaangażowanie „Nergala”-„Holocausto” w promocję produktu.
AGROS NOVA jest właścicielem popularnych marek „Fortuna”, „Łowicz”, „Kotlin”, „Pysio”, „Garden” i „Tarczynek”. Firma będąca liderem branży spożywczej w Polsce i jednym z największych udziałowców rynku w swoich segmentach, postanowiła wykorzystać jawnie antykatolicki wizerunek „Nergala” przygotowując prześmiewczą kampanię promocyjną.
Jak zapewnia kierownictwo, producentowi zależy na „efektywnej komunikacji z konsumentami”. Internauci zachęcają do zdecydowanego sprzeciwu wobec promocji satanistycznej symboliki i wizerunku osoby znanej z antykatolickich, bluźnierczych ekscesów. Listy można wysyłać na adres mailowy [email protected] oraz [email protected].
Poniżej przykładowa treść maila:
Szanowni Państwo!
Na swojej stronie napisaliście, że ważna dla Was jest efektywna komunikacja z klientem, a wspólny biznes chcecie rozwijać razem z nami – Waszymi klientami. Taka postawa Waszej firmy cieszy i zachęca do wyrażania własnych opinii.
Zwracam się się do Państwa z prośbą o wycofanie z produkcji napoju energetycznego „demon”. Jego nazwa i symbolika zawarta w logo wskazuje na to, że nieprawdą jest sformułowanie, jakoby „nie miało to nic wspólnego z satanizmem”. Przeciwnie raczej, jest to propagowanie symboli satanistycznych w społeczeństwie.
Proszę więc o rebranding napoju lub całkowite wycofanie go z produkcji. Jednocześnie pragnę Państwa poinformować, że w przypadku odpowiedzi negatywnej lub jej braku, poczuję się zobowiązana do bojkotu produktów wszystkich Waszych marek. Będę również usilnie do tego samego zachęcać moich znajomych.
Szczerze liczę, że Państwa słowa o efektywnej komunikacji i współpracy z klientem nie były tylko pustym frazesem.
Z poważaniem,