Mój wczorajszy post nt. bezpieczeństwa szczepionki na COVID-19, został ocenzurowany przez Facebooka – zniknął beż żadnego uzasadnienia, ani nawet jakiejkolwiek informacji ze strony administratorów serwisu – informuje dr n.med. Zbigniew Martyka, ordynator oddziału zakaźnego szpitala w Dąbrowie Tarnowskiej.
Dr n.med. Zbigniew Martyka jest jednym z ekspertów występujących w najnowszym filmie dokumentalnym PCh24.pl o społecznych skutkach pandemii koronawirusa „Nowa (nie)normalność” – FILM jest już dostępny na platformie VOD PCh24.pl.
Wesprzyj nas już teraz!
Wesprzyj PCh24.pl i zobacz FILM już teraz!
Facebook zgodnie z nową polityką informacyjną usunął w arbitralny sposób wpis dr Martyki podający w wątpliwość bezpieczeństwo szczepionki Pfizera na COVID-19.
W swoim poście lekarz zaznaczał jedynie, że mamy zbyt małą ilość danych, aby szczepionkę Pfizera uznać za bezpieczną (co sugeruje sama treść ulotki zamieszczona do preparatu w Wielkiej Brytanii). Ponadto przypominał – zgodnie z prawdą – że w Polsce brakuje instytucji zajmującej się finansowaniem leczenia osób z powikłaniami poszczepiennymi.
„W razie powikłań pacjent zostanie sam ze swoimi chorobami, licząc na opiekę totalnie niewydolnych placówek ochrony zdrowia. A gdyby zmarł w wyniku powikłań, to nikt nie zapłaci odszkodowania” – podkreślał.
Już teraz ZOBACZ całą wypowiedź dr Zbigniewa Martyki udzieloną na etapie zbierania materiałów do filmu „Nowa (nie)normanlość”
Cały film dostępny jest na VOD – kliknij TUTAJ i uzyskaj dostęp
Zgodnie z nową polityką, Facebook promuje reklamy zachęcające do szczepień jednocześnie usuwając treści podważające ich skuteczność. Jak podaje portal Defence24, poprzednio obowiązujące reguły zakazywały wyłącznie reklam zawierających dezinformację bądź nieprawdziwe treści na temat szczepionek. Teraz nawet podnoszenie uzasadnionych wątpliwości spotka się z cenzurą. Jak wynika z przykładu dr Martyki, nowa polityka nie zatrzymuje się jedynie na ingerencji w reklamy, ale rozciąga się na treść wpisów osób prywatnych.
Z Facebooka korzysta obecnie ok. 2,7 mld aktywnych w ciągu miesiąca użytkowników – przypomina agencja Reutera. Firma Zuckerberga współpracuje w zakresie treści dotyczących ochrony zdrowia z organizacjami takimi, jak Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) oraz UNICEF. Według przedstawicieli Facebooka celem realizowanych wspólnie z tymi podmiotami kampanii informacyjnych jest zwiększenie popularności szczepień w społeczności użytkowników.
W przeszłości właściciele Facebooka wielokrotnie spotykali się krytyką za bezradność w walce z treściami antyszczepionkowymi.
Źródło: Facebook.com / cyberdefence24.pl
PR
***
Dr n.med. Zbigniew Martyka jest jednym z ekspertów najnowszego filmu dokumentalnego PCh24.pl o społecznych skutkach pandemii koronawirusa „Nowa (nie)normalność”
– dokument jest już dostępny na platformie VOD PCh24.pl