28 grudnia 2016

Google manipuluje przepływem informacji? Pod wpływem Żydów zmieniono algorytm wyszukiwania

Wyszukiwarce Google zmieniono algorytm po aferze z wyświetlaniem się jako pierwszych wyników negujących Holocaust. To kolejna korporacja, która pod wpływem nacisków z zewnątrz manipuluje przepływem informacji w sieci. Wcześniej podobne praktyki stosował Facebook.

 

Gdy w wyszukiwarce Google wpisze się dane hasło, to często jako pierwsze pojawiają się strony, które nie „wyskakują” w takiej samej kolejności w innych przeglądarkach. Wynika to z faktu stosowania przez Google specyficznych algorytmów wyszukiwania.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Ostatnio Google zmieniło algorytm wyszukiwania odnośnie słowa „Holocaust”. Okazało się, że po wpisaniu frazy: „Did the Holocaust happen” (pl.: Czy Holocaust miał miejsce?), jako pierwsze ukazywały się strony neonazistów, którzy zaprzeczają hitlerowskiej zbrodni dokonanej w okupowanej przez Niemców Europie w czasie II Wojny Światowej. W wyszukiwarce nie pojawiały się – przynajmniej na pierwszych stronach wyszukiwarki – witryny żydowskich muzeów, nad czym ubolewała amerykańska stacja telewizyjna NBC News.

 

Amerykańska korporacja „poprawiła” algorytm. Zamiast stron o największym ruchu w sieci (neonazistowskich), na początku wyświetlają się te, które – zdaniem administracji – „posiadają najbardziej wiarygodne informacje” na temat Holocaustu.

 

Zmiana algorytmu nastąpiła trzy tygodnie po interwencji dyrektora marketingu Muzeum Breman z Atlanty w stanie Georgia. Witryna neonazistów nie pojawia się już na szczycie listy Google po wpisaniu hasła: „Czy Holokaust miał miejsce?”.

 

W związku z tą sprawą wiele osób skrytykowało politykę Google. Chodzi o manipulowanie algorytmami wyszukiwania w zależności od zapotrzebowania politycznego i społecznego.

 

Źródło: newsmax.com

AS

  

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram