8 stycznia 2013

Polska Telefonia Cyfrowa, właściciel marki Heyah, wstrzymuje reklamę z wizerunkiem Lenina. Operator podjął ten krok po masowych i stanowczych protestach oburzonych internautów.

 

„Dawajcie, nawijajcie. 60 minut do wszystkich sieci za 1 zł” – nową ofertę Heyah cechowała nie tylko nowa stawka za połaczenia telefoniczne. Twarzą kampanii reklamowej stał się komunistyczny zbrodniarz i ideolog Włodzimierz Lenin. Na „żart” operatora błyskawicznie odpowiedzieli internauci zasypując Polską Telefonię Cyfrową setkami protestów.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Producenci reklamowi oraz państwo powinni douczyć się historii Polski, ponieważ to właśnie Lenin w okresie II Rzeczpospolitej zaatakował nasz kraj. Przypominamy, że wojna polsko – bolszewicka pochłonęła dziesiątki tysięcy ofiar. Jednak, dzięki waleczności Polaków, wojna została wygrana i odparliśmy najeźdźców. Z pewnością postać jaką państwo wybrali do promocji własnej marki, źle kojarzy się Polakom i to nie ważne w jaki sposób zostanie przedstawiona. Lenin, jako jeden z twórców systemu komunistycznego ponosi odpowiedzialność za uśmiercenie wielu milionów istnień ludzkich. System komunistyczny został zainstalowany także w Polsce po roku 1945 i również nie cieszy się szacunkiem u Polaków, którzy całkiem niedawno mogli pozbyli się jarzma tego krwawego ustroju. Należy także pamiętać, iż promowanie takich treści jest w Polsce zabronione prawnie – taki lub podobny komentarz setki internautów umieściły na oficjalnym proflu Heyah na facebooku. Postulat nauki historii potraktowano poważnie. W akcję protestu przeciwko skandalicznej reklamie włączyło się m.in. Stowarzyszenie Twoja Sprawa, które ogłosiło gotowosc poniesienia kosztów korepetycji z historii dla członków zarzadu Polskiej Telefonii Cyfrowej S.A, jak również dla zarzadu agencji reklamowej obsługujacej wspomniana spółke w zakresie wymienionej kampanii promocyjnej. Tematyka korepetycji dotyczyć miała komunizmu w Rosji w latach 1917 – 1924 i odpowiedzialnosci W. Lenina za zbrodnie dokonane w tym okresie.

 

Akcja przyniosła skutek – po kilku dniach Heyah wstrzymała kampanię reklamową i przeprasza za jej formę. Tworząc reklamę „Dawajcie! Nawijajcie!” przyświecała nam jedynie chęć zakomunikowania wyjątkowo atrakcyjnej oferty pre-paid – 60 minut za 1 złoty. Jednakże w związku z nieprzychylnymi komentarzami formułowanymi pod adresem kampanii oraz pojawieniem się w dyskusji wątków ideologicznych, zdecydowaliśmy o jej wstrzymaniu. Nasza decyzja podyktowana jest wolą poszanowania odczuć odbiorców oraz wynika z zasad etyki biznesu, których przestrzeganie jest dla nas sprawą nadrzędną. Przepraszamy wszystkich, którzy mogli poczuć się w jakikolwiek sposób dotknięci – nigdy nie było to naszym zamiarem – czytamy na facebookowym fanpage firmy.

 

Marcin Musiał

 

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram