Właściciel jednej z kawiarni w Hadze zorganizował specjalną promocję z okazji Dnia Matki. Każda matka otrzymywała darmową kawę. Newsletter z tą informacją nie spodobał się jednak Holenderskiemu Instytutowi Praw Człowieka.
Darmowa kawa dla każdej matki z okazji ich święta okazała się świetną akcją promocyjną dla kawiarni. Tak przynajmniej twierdzi jej właściciel. By otrzymać kubek darmowej kawy, matka musiała powołać się na newsletter z tą informacją.
Wesprzyj nas już teraz!
Jednak newsletter nie umknął uwadze strażnikom politycznej poprawności. Działacze Holenderskiego Instytutu Praw Człowieka uznali, że taka akcja promocyjna to… przypadek dyskryminacji ze względu na płeć.
Właściciel restauracji usiłował tłumaczyć się, że akcja była skierowana do wszystkich osób, których dotyczy Dzień Matki, ale argument ten nie przekonał przedstawicieli Holenderskiego Instytutu Praw Człowieka. Uznali go za niewiarygodny i krytycznie ocenili działania promocyjne haskiej kawiarni.
Źródło: Reformatorisch Dagblad
ged