Ceny napojów alkoholowych rosną, a Polacy coraz więcej na nie wydają. Jednak kary nałożone na stacje telewizyjne za nielegalną reklamę piwa przed godziną 20.00 wynosiły zaledwie od 2800 zł do 7 tysięcy zł.
W środę Sejm rozpatrywał sprawozdanie z wykonania ustawy o wychowaniu w trzeźwości. Z informacji Ministerstwa Finansów wynika, że w ostatnich latach zwiększyła się liczba ujawnień przypadków przemytu lub nielegalnego obrotu wyrobami alkoholowymi, przy jednoczesnym spadku ilości zajętego alkoholu.
Wesprzyj nas już teraz!
Od 2006 r. stale wzrastają wydatki gospodarstw domowych na alkohole. Odnotowano także naruszenia zasad reklamy alkoholu. I tak nadawcy telewizyjni wyemitowali reklamy piwa przed godziną 20.00: TVP 1, TVP 2, TVN Meteo, Polsat Sport, Planete, Kino Polska, TVN 24.
Kary za emisję piwa przed godz. 20.00 zostały nałożone na: Polsat Sport za reklamę piwa Wojak – 2 800 zł, a TVN24 za reklamę Żubra – 7 476 zł,
Kontrola programów nadawców radiowych wykazała emisje reklamy piwa przed godz. 20.00 w dwóch programach: Eska Warszawa i PR RR Warszawa.
Źródło: lex.pl
Kraj