Katolicy mają swój komunikacyjny think tank „Family and Media”, który od siedmiu lat prowadzi badania nt. wpływu mediów na rodzinę i oferuje porady dla rodziców, w jaki sposób formować chrześcijański charakter swoich dzieci. Organizacja uczy również, jak skutecznie promować tradycyjną rodzinę w mediach.
Pretekstem do powołania organizacji okazało się orędzie wygłoszone w 2004 r. przez papieża Jana Pawła II „Media w rodzinie: ryzyko i bogactwo”. Koordynatorem projektu „Rodzina i Media” jest Norberto Gaitano.
Wesprzyj nas już teraz!
Gaitano jest profesorem komunikacji i opinii publicznej na Papieskim Uniwersytecie Santa Croce. Jego organizacja skupia wykładowców komunikacji z uniwersytetów we Włoszech, Szwajcarii, Hiszpanii, Argentynie i Chile.
Naukowcy starają się nieść pomoc rodzinom prowadząc szkolenia wzakresie rozwijania narzędzi edukacji medialnej i promowania prorodzinnego programu w mediach. Pomaga również organizacjom prorodzinnym w poprawie zasięgu komunikacji. Działa jako think-tank i ma charakter interdyscyplinarny. Obejmuje konsultantów z różnych dziedzin filozofii i teologii.
Grupa stara się uświadomić rodzicom, jakie możliwości i potencjalne zagrożenia niosą media, zwłaszcza tzw. społecznościowe, gdzie „młodzi ludzie starają się potwierdzić swoją tożsamość i odkrywają świat pozarodzinny, w którym obowiązują relacje różne od synowskich i braterskich”.
Gaitano zwraca uwagę na potrzebę rozwijania u dzieci i młodzieży cnoty roztropności, by potrafiły one odpowiedzialnie korzystać z mediów.
Źródło: CNA, AS.