W chwili, w której przez kraje islamskie i zachodniej Europy przetoczyły się protesty przeciwko filmowi „Niewinność muzułmanów”, oburzenie mahometan wywołała także nowa kampania promocyjna szwajcarskich linii lotniczych. Hasło promocyjne „Krzyż jest atutem”, dotyczące szwajcarskiej flagi, ma rzekomo antyislamski wydźwięk.
Na plakatach szwajcarskiego przewoźnika lotniczego zobaczyć można samoloty oznaczone flagą Szajcarii, opatrzone napisem „Kreuz ist Trumpf” – „Krzyż jest atutem”. Jak donosi „Der Sonntag”, mieszkający w Szwajcarii muzułmanie zarzucają Swiss „ranienie” ich uczuć religijnych. Jak zauważają komentatorzy, w wielu krajach muzułmańskich znak ten jest prawnie zakazany, postrzegany jako prowokacja religijna.
Wesprzyj nas już teraz!
Materiały promocyjne szwajcarskiej firmy lotniczej zostały uznane jako antyislamskie ze względu na ich chrześcijańską symbolikę. Użyte w tym kontekście hasło jest coraz szerzej krytykowane przez niemieckojęzycznych muzułmanów jako „znacząca gra słów”. – Stwierdzenie „Krzyż jest atutem” jest silnie zakorzenione w szwajcarskiej kulturze – tłumaczy rzecznik linii lotniczej, Myriam Ziesack. Jak dodała, firma nie łączy go z jakimkolwiek stanowiskiem politycznym bądź religijnym, żałując równocześnie, jeśli zraniło czyjeś uczucia.
Biały grecki krzyż na czerwonym tle jest flagą Szwajcarii od XIV wieku, noszony był przez żołnierzy Konfederacji Szwajcarskiej w 1339 roku w bitwie pod Laupen. Dziś, ze względu na jego chrześcijański charakter, pozostaje symbolem nieakceptowanym przez muzułmanów, łączonym z ruchem krucjatowym i zakazanym przez szariat chrześcijańskim prozelityzmem.
Źródło: euroislam.pl
mat