„Rzeczpospolita” zwróciła uwagę, że właściciele psów i kotów wydają na potrzeby swoich pupilków więcej niż na pieluchy czy żywność dla dzieci. Co więcej, „koci i psi rodzice” wolą zrezygnować z wyjść do restauracji czy zakupu ubrań, ale nie z przyjemności dla swoich zwierząt.
„Rz” przywołuje dane firmy GfK (obecnie YouGov) z 2023 r., które wskazywały, że wówczas w Polsce było w Polsce więcej gospodarstw domowych z psami niż z dziećmi.
„Obecnie mamy w domach ponad 8,4 mln psów, co oznacza wzrost o prawie 700 tys. wobec 2019 r.” – donosi „Rzeczpospolita”. Z kolei dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Karmy dla Zwierząt Domowych pokazują, że w polskich domach mieszka również 7,5 mln kotów. „Tymczasem w 2024 r. w Polsce urodziło się około 252 tys. dzieci, najmniej od ponad 200 lat” – dodał dziennik.
Wesprzyj nas już teraz!
W latach 2020-2025 ceny karm i akcesoriów dla zwierząt domowych rosły o ok. 14 proc. rocznie – informuje gazeta. W 2024 r. konsument w Polsce wydał średnio 57 euro na produkty dla zwierząt domowych, co stanowi ok. połowę tego, co na swoich pupili wydają mieszkańcy Francji czy Wielkiej Brytanii. Więcej na „psiecka” i „kociecka” wydają również Rumuni (59 euro) oraz Czesi (69 euro). Analitycy przewidują, że w ciągu następnych czterech lat ceny artykułów dla zwierząt domowych wzrosną o 30 proc.
Gazeta zwróciła uwagę, że właściciele psów i kotów wydają na potrzeby swoich pupilków więcej niż na pieluchy czy żywność dla dzieci. Co więcej, w przypadku szukania oszczędności Polacy nie planują ograniczać przyjemności dla swoich pupili. Klienci wolą zrezygnować z niektórych wyjść do barów i restauracji (28 proc. ankietowanych), zakupu ubrań (22 proc.), czy elektroniki (21 proc.), zaś na akcesoriach na zwierząt chce zaoszczędzić zaledwie 7 proc. badanych.
Źródło: PAP, tokfm.pl
AF