„Średnia wartość koszyka zakupowego w styczniu wyniosła 238,64 zł, co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu do grudnia 2021 r. Ceny wzrosły w 10 na 13 badanych sieci handlowych”, wynika z raportu ASM Sales Force Agency, przekazanego PAP.
„W styczniu br. Badanie i Raport Koszyk Zakupowy przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency wykazało średnią cenę koszyka na poziomie 238,64 zł. To wzrost na poziomie 11,08 zł, czyli o 5 proc. w porównaniu do grudnia 2021 r. Wynika z niego, że największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Lidl (12,71 proc.)”, podano w najnowszym raporcie ASM Sales Force Agency.
Natomiast w ujęciu rocznym, wzrost cen odnotowano w ośmiu sieciach wobec 2021 roku. Były to m. in.: Biedronka (10,52 proc.), czy Kaufland (6,82 proc.).
Wesprzyj nas już teraz!
„Największy wzrost cen rok do roku koszyka odnotowano w sieci Biedronka, w której średnia cena w styczniu 2022 r. była wyższa o 22,73 zł niż przed rokiem” – poinformowano.
Jak dodano, ceny w styczniu br. były wyższe od grudniowych w 10 na 13 objętych badaniem. Jednak jak wyjaśniono w publikacji ASM Sales Force Agency, trzy sieci zostały włączone do badania dopiero w styczniu 2022.
Z danych zgromadzonych w raporcie wynika, że w styczniu 2022 r. względem 2021 roku podrożało osiem kategorii produktów: dodatki, mięso, wędliny i ryby, mrożonki, produkty tłuszczowe, napoje, nabiał, słodycze oraz używki i alkohol. Podobnie jak w grudniu 2021 roku, w największym stopniu zdrożały produkty tłuszczowe. W styczniu wzrost ten wyniósł blisko 40 proc. wobec 2021 r. Największy spadek cen w styczniu br. widać w przypadku produktów sypkich (15,96 proc).
Oprac. TK / PAP