12 kwietnia 2012

O reformie emerytalnej „edukacyjnie i merytorycznie”

(fot.davidlat/sxc.hu)

W ciągu najbliższych dwóch tygodni możemy się spodziewać potężnej porcji propagandy. Za pośrednictwem telewizji i Internetu rząd będzie w tym czasie informował Polaków o szczegółach reformy emerytalnej, o czym czytamy w środowym komunikacie Centrum Informacyjnego Rządu. CIR przyznaje, że propozycje dotyczące wydłużenia wieku emerytalnego do 67 lat zarówno dla kobiet, jak  i mężczyzn, a także ograniczenia przywilejów emerytalnych niektórych grup zawodowych budzą w społeczeństwie duże emocje. W związku z tym ogólnopolską kampanię na ten temat postanowiły podjąć resorty: pracy, finansów, obrony narodowej, spraw wewnętrznych, sprawiedliwości oraz Kancelaria Prezesa Rady Ministrów i oczywiście Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

 

„W przeprowadzonych badaniach opinii publicznej ponad 70 proc. Polaków opowiedziało się za organizacją kampanii informacyjnej poświęconej zmianom w emeryturach (a nie po prostu przeciw? Chociaż nie, przeciw jest bodaj 95 procent). Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom zorganizowaliśmy kampanię, dzięki której każdy będzie mógł dowiedzieć się więcej o planowanej reformie z różnych źródeł” – powiedział minister pracy, Władysław Kosiniak-Kamysz.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Dodał, że kampania zakłada kilka etapów. W pierwszym obejrzymy (jeśli ktoś ogląda rzecz jasna) dwa spoty w telewizji, powstanie także poświęcona reformie specjalna strona internetowa. Centrum Informacyjne Rządu zastrzega, że spoty będą miały charakter „edukacyjny i merytoryczny”, zapewne na wzór równie „bezstronnych” z okresu stręczenia Polakom przystąpienia do Unii Europejskiej. Pierwszy spot, zatytułowany „Demografia”, ma dać odpowiedź na pytanie, dlaczego rząd wprowadza reformę oraz ostrzec przed brakiem rąk do pracy w wieloletniej perspektywie. Drugi („Stopniowość”) będzie tłumaczył kogo zmiany mają dotyczyć i w jaki sposób będą wprowadzane. CIR uważa, że materiał „rozwieje obawy przed reformą”.

 

Filmy emitowane będą w TVP1, TVP2, Polsacie, TVN i TVN24 oraz na kanale Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w serwisie YouTube. Komunikat nie podaje niestety, jaki będzie koszt kampanii, ale skądinąd wiadomo, że zamieszczanie ogłoszeń o ogólnopolskich mediach do najtańszych nie należy.

 

Rząd uruchomi także stronę www.emerytura.gov.pl, gdzie znajdą się szczegółowe informacje na temat reformy. Również na profilu KPRM w serwisie Facebook uruchomiona zostanie specjalna zakładka o emeryturach. Do wizyty na stronie będzie zachęcał premier Donald Tusk, którego wypowiedź o konieczności „szczerej, otwartej rozmowy” zostanie umieszczona w serwisie. Szkoda tylko, że zapomniał, iż pojęcie rozmowy zakłada możliwość wypowiedzenia się co najmniej dwóch stron.

 

Inna sprawa, że nawet gdyby rząd zamieścił swoje „edukacyjne i merytoryczne” reklamówki we wszystkich telewizjach świata, ani o jotę nie przyczyni się to do uzdrowienia dożywającego swoich dni państwowego systemu przymusowych ubezpieczeń, przed którym zwłaszcza młodzi Polacy uciekają jak diabeł przed święconą wodą.

 

Źródło: PAP

 

Piotr Toboła

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram