„Do połowy sierpnia Polacy kupili sześć razy więcej medycznej marihuany niż w całym 2021 roku”, alarmuje w poniedziałek „Dziennik Gazeta Prawna”.
W tekście przygotowanym przez Patrycję Otto i Klarę Klinger czytamy, że „tylko do sierpnia kupili 171,5 tys. opakowań medycznej marihuany”.
„To niemal dwa razy więcej niż w całym 2022 r. W sumie do końca lipca wydali na nią niemal 74 mln zł. To ponad sześć razy więcej niż w całym 2021 r. – wynika z danych przygotowanych dla DGP przez PEX PharmaSequence”, podkreślono.
Wesprzyj nas już teraz!
Z informacji, do których dotarły dziennikarki wynika, że tak wielkie zainteresowanie tego typu specyfikami sprawia, iż „kolejni gracze” chcą wejść na polski rynek i oferować swoje produkty. Eksperci uważają bowiem, że można na nim zarobić jeszcze więcej.
„Kilka dni temu również Grupa Centrum Medycyny Konopnej (CMK), działająca od końca 2020 r., ogłosiła, że wprowadzi do Polski produkty Sanity Group, niemieckiego giganta konopnego. Swoje szanse na tym rynku dostrzegają też działający już od lat w Polsce giganci. Na przykład spółka Lux Med. Dwa lata temu otworzyła pierwszą poradnię leczenia marihuaną. Obecnie ma już siedem placówek w sześciu miastach, w których można otrzymać konsultacje w tym obszarze”, czytamy.
Nie ma wątpliwości, że tego typu sytuacja nie miałaby miejsca, gdyby w Polsce nie zalegalizowano marihuany leczniczej. Firmy trudniące się produkcją „legalnych narkotyków” zdają się nie patrzeć na niebezpieczeństwa, jakie może nieść za sobą stosowanie tego typu preparatów. Lekarze zwracają uwagę, że leczenie kannabinoidami jest potrzebne, ale coraz częściej tego typu środki są przepisywane bez konsultacji z nimi, tylko za sprawą tzw. receptomatów.
– Rośnie też sprzedaż leków antydepresyjnych, ale także ryzyko, że coraz więcej osób sięgnie po coraz łatwiej dostępne kannabinoidy – mówi „DGP” Jarosław Woroń, kierownik w Zakładzie Farmakologii Klinicznej Katedry Farmakologii Wydziału Lekarskiego UJ CM.
Źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”, GazetaPrawna.pl
„Moda” na narkotyki. Śmiertelna pułapka zbiera żniwo wśród młodych Polaków