W ubiegłym tygodniu minister gospodarki zadecydował, że Polska nie będzie obecna na wystawie światowej w roku 2015. Biuro prasowe ministerstwa twierdzi jednak, że ostateczna decyzja zostanie podjęta dopiero w tym tygodniu.
– Wątpliwości co do skuteczności Expo mieliśmy już w przypadku Saragossy, a nawet Szanghaju. Polska nie musi się promować w Europie za duże pieniądze, co innego na innych kontynentach. Ponadto Expo trochę się przeżywa, to już nie jest XX wiek. Obecnie mamy wiele skuteczniejszych instrumentów promocji państw, w tym gospodarki –twierdzi Adam Szejnfeld.
Wesprzyj nas już teraz!
Eksperci podchodzą jednak do tego krytycznie. Przedstawiciele przedsiębiorców zauważają przy tym, że już od dawna widać, iż promocja polskiej gospodarki i przedsiębiorczości za granicą nie należy do priorytetów rządu Donalda Tuska, a ew. wycofanie udziału w Expo 2015 w Mediolanie wpisze się w już dobrze znaną tendencję.
źródło: TVP.info
mat