Dzisiaj

Unia Europejska i ostateczny atak na samochody spalinowe. Nowe przepisy zniszczą przemysł motoryzacyjny na starym kontynencie?

(fot. Pixabay)

„Kolejny etap wdrażania regulacji CAFE (Clean Air for Europe) i wynikające z niego kary za przekroczenie emisji CO2 nakładane na producentów to nie jedyny cios, jaki spadł na spalinową motoryzację 1 stycznia 2025 roku. Z początkiem roku zmienił się też sposób homologowania w UE hybryd plug-in. W efekcie producenci stracili możliwość omijania restrykcyjnych limitów emisji CO2”, informuje na łamach działu MOTORYZACJA w serwisie Interia.pl Paweł Rygas.

Publicysta wyjaśnia, że od 1 stycznia 2025 roku wprowadzona została nowa norma emisji spalin Euro 6e-bis, a wraz z nią – nowe metody certyfikowania hybryd plug-in. Symulowany dystans, w ramach którego obliczane jest średnie zużycie paliwa, wydłużony został z 800 do aż 2200 km.

„Póki co nowa metoda certyfikacji pojazdów obejmuje wyłącznie samochody nowo-homologowane. To zmieni się jednak wraz z 1 stycznia 2026 roku, gdy pomiarem w ramach nowego cyklu będą się musiały pochwalić wszystkie sprzedawane w UE jako nowe samochody osobowe. Jakby tego było mało – w tym samym czasie wejść w życie ma też kolejna norma – Euro 6e-bis-FCM, która znów wydłuży symulowany dystans, tym razem do 4260 tys. km”, czytamy.

Wesprzyj nas już teraz!

Mówiąc wprost – nowe przepisy stawiają krzyżyk na hybrydach plug-in, które – najpóźniej w przyszłym roku, gdy norma Euro 6e-bis dotyczyć już będzie wszystkich takich aut sprzedawanych w UE – najzwyczajniej w świecie przestaną się opłacać.

„Śmiało prognozować można, że w obliczu radykalnych zmian w sposobie pomiaru zużycia paliwa dni hybryd plug-in są już w Europie policzone. W jaki sposób producenci będą więc starali się uniknąć płacenia kar za emisję CO2? Sprawdzonym sposobem jest odkupowanie tzw. certyfikatów emisyjnych od producentów aut elektrycznych, jak np. Tesla czy BYD. W najbliższym czasie klienci mogą się też spodziewać wysypu stosunkowo tanich – produkowanych przy współpracy z Chińczykami – samochodów elektrycznych”, podsumowuje Paweł Rygas.

 

Źródło: Interia.pl

TG

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Nie zwalniamy w walce o katolicką Polskę! Wesprzyj PCh24.pl w 2025 roku i broń razem z nami cywilizacji chrześcijańskiej!

mamy: 51 875 zł cel: 500 000 zł
10%
wybierz kwotę:
Wspieram