Z badania uczonych z amerykańskiej organizacji Educational Researcher płyną wnioski niekorzystne dla zwolenników nauki zdalnej. Okazuje się bowiem, że uczniowie szkół średnich kształcący się w ten sposób napotykają na większe trudności nie tylko edukacyjne, lecz również emocjonalne i społeczne.
Naukowcy zauważyli, że uczniowie pobierający naukę w domach częściej odczuwali smutek, a rzadziej entuzjazm związany ze szkołą, więź z rówieśnikami i wsparcie ze strony dorosłych. Rzadziej też wierzyli w swe szanse na sukces edukacyjny oraz zdolności.
Największe różnice ujawniły się u młodzieży rozpoczynającej naukę w szkołach średnich. Zdaniem badaczy wynika to z braku możliwości stacjonarnego wdrożenia w życie szkoły oraz z utrudnień w bezpośrednich kontaktach z rówieśnikami. Naukowcy planują dalsze zgłębianie problematyki. Obejmie ona sprawdzenie ewentualnych rozbieżności wpływu trybu nauczania w zależności od indywidualnych różnic między uczniami.
Badanie przeprowadziła Angela L. Duckworth wraz z zespołem z Uniwersytetu Pensylwanii w USA. Objęło 6.5 tysiąca uczniów amerykańskich szkół średnich, a przeprowadzono je w lutym oraz w październiku 2020 roku.
Źródło: dorzeczy.pl
mjend