13 sierpnia 2021

Wnioski z badań z USA nie pozostawiają wątpliwości: lepiej uczyć się w szkole niż zdalnie

(zdjęcie ilustracyjne Pixabay)

Z badania uczonych z amerykańskiej organizacji Educational Researcher płyną wnioski niekorzystne dla zwolenników nauki zdalnej. Okazuje się bowiem, że uczniowie szkół średnich kształcący się w ten sposób napotykają na większe trudności nie tylko edukacyjne, lecz również emocjonalne i społeczne.

Naukowcy zauważyli, że uczniowie pobierający naukę w domach częściej odczuwali smutek, a rzadziej entuzjazm związany ze szkołą, więź z rówieśnikami i wsparcie ze strony dorosłych. Rzadziej też wierzyli w swe szanse na sukces edukacyjny oraz zdolności.

Największe różnice ujawniły się u młodzieży rozpoczynającej naukę w szkołach średnich. Zdaniem badaczy wynika to z braku możliwości stacjonarnego wdrożenia w życie szkoły oraz z utrudnień w bezpośrednich kontaktach z rówieśnikami. Naukowcy planują dalsze zgłębianie problematyki. Obejmie ona sprawdzenie ewentualnych rozbieżności wpływu trybu nauczania w zależności od indywidualnych różnic między uczniami.

Badanie przeprowadziła Angela L. Duckworth wraz z zespołem z Uniwersytetu Pensylwanii w USA. Objęło 6.5 tysiąca uczniów amerykańskich szkół średnich, a przeprowadzono je w lutym oraz w październiku 2020 roku.

Źródło: dorzeczy.pl

mjend

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram