31 grudnia 2014

Zakopane: Giewont znowu bez krzyża! Burmistrz protestuje: „to manipulacja”

(fot.youtube)

Kolejna publikacja pokazała Giewont bez krzyża. Stanowczo protestuje przeciwko temu burmistrz Zakopanego Leszek Dorula, który wydał dzisiaj w tej sprawie specjalne oświadczenie.

 

„Tygodnik Podhalański” informował, że reklamowy magazyn „Welcome to Cracow & Małopolska” na okładce przedstawił zdjęcie, na którym Giewont pokazany jest bez krzyża. Na publikację stanowczo zareagował nowy burmistrz Zakopanego Leszek Dorula.

Wesprzyj nas już teraz!

 

„W odniesieniu do okładki magazynu 'Welcome to Cracow & Małopolska’ Nr 12 (275) z grudnia 2014 pragnę z przykrością stwierdzić, iż wizja grafików, związana z usunięciem krzyża na szczycie Giewontu, jest zabiegiem nietrafionym i budzącym liczne kontrowersje, w szczególności wśród nas – mieszkańców Podhala. Usunięcie symbolu krzyża jest manipulacją, która nie ma nic wspólnego z promowaniem Podhala, a nawet ze zdrowym rozsądkiem” – pisze w specjalnym oświadczeniu włodarz stolicy polskich Tatr.

 

Burmistrz Zakopanego ubolewa nad tym, że na okładce magazynu nie został uwzględniony rzeczywisty widok Giewontu wraz z krzyżem, będącym również wyjątkowym znakiem rozpoznawczym i identyfikacyjnym miasta. „Krzyż na Giewoncie i Klucze Piotrowe to symbole Zakopanego, które znalazły się w herbie miasta, upamiętniając wizytę Ojca Świętego Jana Pawła II w Zakopanem w roku 1997” – wyjaśnił.

 

Burmistrz Zakopanego przypomniał także historię krzyża na Giewoncie, który zamontowany został przez zakopiańskich parafian 19 sierpnia 1901 roku. „Jest on ważnym symbolem dla wszystkich mieszkańców naszego kraju, znakiem przywiązania do kultury chrześcijańskiej, wyrazem poszanowania dla naszej tradycji i tożsamości. Od przeszło dziesięciu stuleci jest on symbolem powszechnie obecnym w codziennym życiu Polaków” – podkreślił L. Dorula.


„Welcome to Cracow & Małopolska” to magazyn ukazujący się od 1992 roku. Rozprowadzany jest bezpłatnie w hotelach i pensjonatach Zakopanego oraz Krakowa, na lotnisku Kraków-Balice, na lotniskach w Londynie i Paryżu, w licznych galeriach, biurach podróży, restauracjach, a także na targach turystycznych w całej Europie.


W listopadzie br. Ministerstwo Spraw Zagranicznych zaprezentowało spot reklamowy, który miał promować Polskę za granicą.Także i w tym materiale rekalmowym krzyż został usunięty

 

 

KAI, tatromaniak.pl

luk

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram