Dzieło św. Bonifacego już od 11 lat angażuje się na rzecz obrony prawdziwego św. Mikołaja. Również i w tym roku członkowie organizacji wezwali do ogólnokrajowej akcji pt. „Strefa wolna od amerykańskiego Mikołaja“. Komercyjny „Santa Claus” wypacza sens zbliżających się świąt Bożego Narodzenia – tłumaczą katolicy.
„Poprzez swoją działalność dzieło św. Bonifacego próbuje od wielu lat zmienić wizerunek św. Mikołaja, który – w przeciwieństwie do niemieckiego Weihnachtsmanna – ucieleśnia bardzo ważne dla naszego społeczeństwa wartości chrześcijańskie, są nimi bezinteresowna pomoc oraz miłość bliźniego” – wyjaśnia sekretarz generalny Dzieła św. Bonifacego, Georg Austin.
Wesprzyj nas już teraz!
Podczas tegorocznej kampanii piosenkarka Maite Kelly wezwała do przeciwstawiania się komercjalizacji św. Mikołaja i wspólnie z 50 dziećmi z monachijskich przedszkoli odwiedziła domy spokojnej starości. „Celem przedsięwzięcia była bezinteresowna wizyta w domu seniora oraz przybliżenie postaci św. Mikołaja” – informuje „kath.net”. – Dzieci mają ciągle problemy z odróżnianiem biskupa Miry od amerykańskiego Mikołaja, którego odpowiednikiem jest komercyjny Weihnachtsmann – tłumaczy Kelly.
w ramach corocznych akcji rozdawane są materiały informacyjne prezentujące życiorys biskupa Miry oraz teksty tradycyjnych piosenek o św. Mikołaju. Poprzez swoją działalność członkowie Dzieła św. Bonifacego starają się zachęcić wszystkich do poznania prawdziwego oblicza świętego biskupa i sensu świat Bożego Narodzenia.
Akcja przynosi efekty, w ciągu 11 lat zaangażowało się w nią wielu Niemców. Przedsiębiorcy i sprzedawcy rezygnują z komercyjnych dekoracji na rzecz tradycyjnej, katolickiej symboliki.
Źródło: kath.net
Klaud