W pierwszej połowie bieżącego roku sprzedaż towarów luksusowych przez Internet w Chinach osiągnęła wartość w przeliczeniu na naszą walutę prawie 7 miliardów złotych, i w porównaniu z analogicznym okresem 2009 r. wzrosła 10-krotnie – podało Centrum Badań Handlu Elektronicznego.
Analitycy Centrum uważają, że do końca 2012 roku e-biznes w zakresie dóbr luksusowych powinien niemal podwoić obroty. Określają oni chiński rynek internetowy jako stosunkowo młody ale z ogromnymi perspektywami. Przewidują, że w najbliższym czasie znacznie rozszerzona zostanie oferta marek i rodzajów towarów dla najbardziej wymagających klientów.
Wesprzyj nas już teraz!
Konsumpcja rozwija się bardzo dynamicznie, rośnie bowiem zamożność Chińczyków. Szacuje się, że wartość rynku dóbr luksusowych zwiększa się w tempie ok. 40 proc. rocznie, czemu sprzyja rozpowszechnienie kart kredytowych i transakcji bezgotówkowych. Chiński Bank Centralny podał, że do końca drugiego kwartału bieżącego roku liczba wydanych w Chinach kart kredytowych przekroczyła 300 milionów.
Internetowa sprzedaż dóbr luksusowych rozwija się głównie dzięki młodym ludziom, dobrze zaznajomionym z obsługą komputerów. Średnia wieku konsumentów waha się w granicach 25-35 lat. Na przedmioty zasługujące na miano zbytku wydają oni przeciętnie 40 proc. swoich zarobków.
Piotr Toboła