Dzisiaj

Volkswagen, Porsche i Renault tną zatrudnienie. Interia: „Tak umiera europejska motoryzacja”

(fot. Pixabay)

Najwięksi producenci samochodów w Europie drastycznie redukują zatrudnienia. To efekt m.in. unijnej polityki klimatycznej przewidującej kary za niespełnianie emisji spalin, forsującej nieefektywną elektromobilność oraz stwarzającej warunki dla ekspansji producentów z Chin. Jak na ironię, pomocną dłoń branży wyciągają ci sami eurokraci, którzy jak nikt inny przysłużyli się do kryzysu europejskiego przemysłu.

Ideologia zrównoważonego rozwoju prowadzi do stagnacji sektorów kluczowych z punktu widzenia przemysłu transportowego. Ze względu na wysokie kary i ambitne cele emisyjne, najwięksi producenci decydują się na drastyczne redukcje zatrudnienia. Efektem będzie nie tylko masowa fala zwolnień, ale znaczny wzrost cen samochodów w następnych latach. Wszystko zgodnie z planami ograniczania mobilności i pozbywania się z przestrzeni publicznej samochodów, uznanych za dobro klasy premium. Wciąż w  mocy pozostaje zakaz produkcji i sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 r. na terenie całej Unii Europejskiej.

W przypadku Volkswagena chodzi o odział CARIAD (część Grupy Volkswagena), który odpowiada za opracowanie rozwiązań cyfrowych, w tym dotyczących pracy w chmurze czy autonomicznej jazdy. Obecnie zakłady zatrudniają około 6 tys. osób. Rozwiązanie umów o pracę planuje się w przypadku 1600 pracowników, co oznacza redukcję etatów o ponad 1/4.

Wesprzyj nas już teraz!

Renault planuje zwolnienia w zakładach w Sandouville i Batilly, odpowiadających za produkcję samochodów dostawczych: Renault Traffic oraz Renault Master. Łącznie pracę straci ok. 1300 osób. To efekt słabego popytu na samochody dostawcze oraz małe zainteresowanie przedsiębiorców samochodami elektrycznymi.

Problemy nie ominą również ikony niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego, Porsche. Pracę straci ok. 1900 osób, a wobec 2000 nie planuje się przedłużać umów. Kryzys marki związany jest ze słabymi wynikami sprzedaży w Chinach, gdzie następuje zwrot w kierunku rodzimych producentów. W ostatnim czasie zysk operacyjny Porsche spadł aż o 23 proc. – do 5,6 mld euro.

Gigant marki premium planuje skupić się na modelach z napędem spalinowym i hybrydami typu plug-in. Na ten cel przeznaczy w następnych miesiącach aż 800 mln euro.

Z pomocą branży przychodzi Komisja Europejska, która jednak nie zamierza odchodzić od ambitnych celów dekarbonizacji przemysłu samochodowego. W zamian oferuje producentom pomoc w procesie redukcji zatrudnienia poprzez zwiększenie finansowania Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+). Pieniądze mają pomóc zwalnianym pracownikom przekwalifikować się.

Źródło: interia.pl
PR

 

 

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Nie zwalniamy w walce o katolicką Polskę! Wesprzyj PCh24.pl w 2025 roku i broń razem z nami cywilizacji chrześcijańskiej!

mamy: 96 900 zł cel: 500 000 zł
19%
wybierz kwotę:
Wspieram