9 września 2015

„Solidarność” na Uniwersytecie Opolskim: NIE dla ideologii gender na uczelni

W kierowanym do rektora Uniwersytetu Opolskiego proteście NSZZ „Solidarność” protestuje przeciwko wprowadzeniu Stosowanych Studiów Gender w ramach Instytutu Filologii Angielskiej. Powołują się w tym na św. Jana Pawła II, list polskich biskupów na święto Świętej Rodziny, jak również na dr. Paula Camerona czy ks. dr. hab. Dariusza Oko.

 

„Solidarność” protestuje przeciwko ideologii gender na uczelni, ponieważ „niejasne jest przesłanie etyczne, zawarte w tym programie, co budzi podejrzenia o możliwości pojawienia się w jego ramach ideologicznej i destrukcyjnej seksualizacji środowiska, na które program ten będzie miał wpływ”. Argumentuje również, że program został wprowadzony bez szerszych konsultacji ze środowiskiem akademickim. „Konsultacje takie są nieodzowne ze względu na negatywne doświadczenia historyczne związane z politycznym, komunistycznym przymusem, motywowanym ideologicznie – z wprowadzaniem do życia akademickiego i społecznego pseudonauk takich jak marksizm-leninizm czy łysenkizm w latach 50-tych ubiegłego wieku. Obecnie, kontynuacją tego procederu jest globalistyczny, neomarksistowski program poprawności politycznej, charakteryzujący się odrzuceniem realistycznej, antropologicznej prawdy o człowieku, rodzinie i ludzkiej kulturze” – czytamy w apelu.

 

W proteście czytamy również, że „krótka charakterystyka tego kierunku, zamieszczona na stronie naszej uczelni, wskazuje na tendencję propagandową (z powodu silnego akcentu położonego na sztuki wizualne), dlatego wątpliwym zdaje się jego charakter akademicki”. NSZZ „Solidarność” apeluje, aby nie zostały podkopane fundamenty cywilizacji, która stworzyła również uniwersytety.

 

KRaj

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie